<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

DN må kutte 20 millioner

Dagens Næringsliv må kutte 20 millioner kroner og viser til et krevende reklamemarked. Redaktørene i avisen skal undersøke hvilke grep som må gjøres fremover.

Publisert 30. apr. 2024 kl. 12.34
Oppdatert 30. apr. 2024 klokken 15.56
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 162 ord
GA BESKJED MANDAG: Janne Johannessen sjefredaktør i Dagens Næringsliv. Foto: DN

– Vi har kuttet mye kostnader og må fortsette med det. Planen er at vi må finne 20 millioner kroner i nye kutt før 2025-budsjettet lukkes, sier DN-redaktør Janne Johannessen til Medier24.

– Krevende marked

Hun viser til at de i likhet med mange andre medier opplever et krevende reklamemarked.

– Starten på dette året har vist et kraftig fall og en mye svakere utvikling enn vi hadde planlagt for, sier hun.

De ansatte fikk beskjed om kuttene på et allmøte mandag. Det er foreløpig ikke klart hvordan kuttene skal gjennomføres, og DN-redaktørene skal se på hvilke grep som må gjøres i tiden fremover, forklarer Johannessen.

– De siste årene har vi jobbet med omfattende kostnadskutt, uten å komme i en nedbemanningssituasjon. Vi jobber fortsatt etter de samme prinsippene, sier hun.

Gamlesjefen blir sjef

Tidligere DN-redaktør, Amund Djuve (61), tar over som konsernsjef i DN-eier DN Media Group. Samtidig blir finansdirektør Baard Haugen (69) arbeidende styreleder i DN Media Group og administrerende direktør i morselskapet NHST Holding, skriver DN.

NTB